söndag 26 februari 2012

SPORTLOV

Vilket härligt vårvinter väder vi haft idag...och vad har man gjort då, jo tillbringat dagen inomhus med en hel massa "måsten", som man istället kunde ha gjort då det var snöyra ute. Inomhus har i varje fall tulpan buketten gett mig vårkänsla. Härligt med fräscha vårblommor, det måste man unna sig , särskilt nu då tulpanerna blivit billigare.


Vår evigt unga och påhittiga dalmatiner, Bianca hade jag tid att vara ute med en sväng. Den älskar att busa i snön och fånga snöbollar, fastän den redan är en rätt gammal dam på 12 år....och jo den får nog vara ute mera än en sväng om dagen. Tonårsflickorna i huset brukar sköta om den saken.


Nu har vi sportlovsvecka, eller rättare sagt barnen...jag jobbar på. Lite ledig tid skall jag nog unna mig, för ett fint vårvinter väder har utlovats hela veckan med solsken och t.o.m plusgrader...undantag tisdag. Den dagen lär vi få syssla med snöskottning...IGEN.

Ha en skön sportlovs vecka, alla ni som har det....och alla ni andra med, njut av vårvinter solen!

Kram fr Janet

Inga kommentarer: