måndag 2 september 2013

VEM VILL HA MIG?


Hej Alla Kattälskare! Jag kallas för "Lill Lasse", varför vet jag inte,för jag är ju egentligen störst av alla mina syskon, så den som vill ha mig, får gärna byta namn. Mina syskon har redan hittat nya hemn, men någon har inte riktigt fastnat för mig ännu, varför vet jag inte, för alla säger att jag är sötast...och det tycker ju också jag !

 Jag älsakr barn och hundar, kan ni bara tänka...och jag kan vara precis sådär busig som en kattunge, som är 8 veckor skall vara.
 Det här är min reservmamma, en dalmatiner, fast hon tror nog själv, att det är hon som fått mig, så som hon tvättar och sköter mig hela tiden.
 Fördelen med att ha en hund som sköter mig, är att jag får sova på dens "snuttefilt", som är så stor och då får ju förståss hunden sova någon annastans...man är ju katt, så man bestämmer, vet jag!

Fast nu tycker jag att jag skall börja flytta hemmifrån, om sådär några veckor. Vi är ju ganska många djur i vårt hus, så jag vill ha något eget, där jag liksom får vara medelpunkten, för det gillar jag.
Jag var lite "sen" i början av mitt liv, trodde matte alltså, för jag satt mest och tittade på alla dumheter och misstag, som mina syskon gjorde...och lärde mig, men nu säger alla att jag är smartast! Jag var ju den förste, som klarade av pott träningen galant och nu äter jag varje dag Tutteli och Wiskas Junior!
Så om ni tycker jag är söt, så skulle jag gärna flytta till er och jag kommer ju jättebra överrens med hundar och barn älskar jag som sagt. Min dröm är ju att hitta ett hem, där jag kan gå ut på gården nu och då, men jag kan nog också säkert anpassa mig till en lägenhet, för min matte har inte låtit mig vara ute.

Ring min matte ifall ni vill komma och titta på mig! Tel 040 8389914

Kram fr "Lill Lasse"

Inga kommentarer: