lördag 7 september 2013

SKÖNA LÖRDAG

Har haft en skön "slappar" lördag, trots att jag vaknade 06.30 av kattungarna, som sprang och busade i huset...matdags var det för dem och efter att ha svängt mig ett antal gånger i sången, beslöt jag att stiga upp och sätta på kaffet. Dock blev det att ta en tupplur på eftermiddagen...skönt att kunna göra det ibland.

 Så blev det att testa vår nya riskokare...och så bra den var. Riset blev så gott, ja, jag kan nästan säga, att godare än på asiatiska restauranger...
 Så naturligtvis blev det en asiatisk rätt...enkelt, men gott!

 Vi åkte på kvällskvisten ut till Fäboda Cafe & Kitchen för att  få en kopp gott starkt kaffe samt njuta av det härliga sommarvädret, för det kan man ju nog kalla det, som vi haft idag.
 Söta Linn, som är min dotters kompis, betjänade oss där...

 ...och gott åt vi också där...

 Turturduvorna satt och myste i ljuset av brinnande små lyktor och hela Fäboda Cafe & Kitchen var full av människor, som kommit dit för att njuta av kvällen. Hamburgare på hamburgare bars ut...och Fäboda Taxin körde i skytteltrafik.
 Lite salt åt vi också... men hamburgaren hoppade vi över, eftersom vi ätit middag där hemma, men nästa vecka skall jag åka dit med några vänner på en hamburgerkväll.


Så gick vi ner till stranden, för att njuta av havsvindarna och fotofrafera lite...men någon sensommar solnedgång blev det inte, som jag hoppats på, för molnen skymde solen...men vackert var det ändå och så varmt i luften.

Hoppas ni hunnit njuta av denna vackra dag!

Kram fr Janet

Inga kommentarer: