torsdag 10 februari 2011

AN ANGEL IN MY GARDEN


Vad passar bättre än kall vinter dag som denna, än att drömma sig bort till sommaren och sina trädgårdsplaneringar.
Det finns så mycket, som jag skulle vilja ha i min trädgård...det har ni väl förstått redan nu, ss. rosor, trädgårdsstatyer, växthus, fontän osv...utan att det blir "to much".
Änglar, det vill jag decorera med, eftersom jag även är helt övertygad om, att de finns runtomkring oss hela dagen, beskyddar oss ...
Är inte detta änglapar så söta, att det nästan tar i ens hjärta.
Det finns massor med vackra trädgårds änglar o statyer på marknaden, ut i vida världen...problemet är bara, att få dem hit. Är de massiva, så är vikten hög, är de gjorda av gipsliknande material, så lär de väl vara i tusen bitar innan de kommit fram.
Denna lite dagrömmande ängel, tycker jag också är så söt...

Men...då kom vi ju till det..att vid huvudentrèn mot gatan, skulle jag vilja ha dessa bjässar. Ut mot gatan alltså respektingivande lejon och i den rogivande trädgården (eller blivande trädgården) på innergården, bedårande änglar...
Huvudsaken är väl, att jag inte sätter fula demoner eller drakar mot gatsidan, för sådant finns det nämligen också massor av, som trädgårdsstatyer.

Kanske jag rentav skulle slå riktigt på stort och sätta en sådanhär magnifik staty på husets framsida mot gatan? Nåja...vårt hus är placerad vid en gatkorsning, som det är ett under att det inte hänt ngn större bilolycka i ännu. Det är ofta, som jag nästan sätter kaffet i fel hals, då jag ser "nära ögat situationer". Antingen skulle en sådanhär stor ängel göra, att det blev ännu farligare situationer...eller kanske hon skulle ge ett beskyddande intryck och alla skulle förstå, att ta det varsamt i denna korsning. Något att tänka på...vad tror ni ?
Kram fr Janet


2 kommentarer:

Unknown sa...

Vart kan man köpa denna staty? Så vacker, o vad kostar den? Mvh Ylva

janets home & decoration sa...

Hej Ylva. Detta är det så länge sedan jag skrev...8 år sedan, så jag minns tyvärr inte alls var man köpa en sådan staty. Bäst att googla på det, så kanske du hittar :) Mvh Janet