måndag 21 februari 2011

ARABIAS TVÄTTSERVISER, till salu

Tre olika årtionden och tre olika tvättserviser, men alla från Arabias porslinsfabrik.
Visst var det vackert förr...kanske inte så praktiskt och aldrig skulle väl folk ha trott, att man kommer att betala en hel del för att få ha blommor i en gammal potta.

Denna tvättkanna och tvättfat har stämpeln P A A och är således tillverkad 1917-1927. Den står på mitt toalettbord i sovrummet och har inhandlats för ca 20 år sedan.
De två följande tvättserviser är egentligen från min Antikbutik och därför också till salu.
Tvättservis nr 2 består av potta, tvålkopp, tvättfat och kanna och har stämpeln AAA, dvs den är tillverkad 1928-1932. Pris 550 €

Denna tvättkanna och tvättfat har korsstensstämpeln (piippuleima) och är tillverkad 1932-1949. Pris 300 €
Båda tvättserviserna är i utomordentligt skick.
För mera uppgifter, kontakta mig på min email adress skutnasborg@yahoo.se
Kram fr Janet

1 kommentar:

Pia sa...

Hahhaaa, så jag skrattade åt din dotters bestämda "kommentar" angående "snopp-gloendet"! Ja, barna mun...

Åh, jag har alltid önskat mig ett dylikt sett, de är så fina och vackra (men helst helvita, heh).

ha en fin torsdag!
Kram,Pia!