onsdag 23 februari 2011

SABBATSÅRETS PROJEKT

Projekt och projekt....detta är väl ett av dem. Jag brukar skämtsamt säga, att jag har sabbatsår, f.a virka ett sängtäcke till dubbelsängen. Så var det ju inte, detta är mitt "framför TV,n" jobb...eller "sitta i solen" arbete på sommaren. Jag har ju lite svårt, att bara sitta framför en TV apparat och känna mig onyttig. Detta med sängtäcke...man tycks aldrig komma till den där sista lappen, men det är ju också ca 250 lappar och en lapp tar ca 40 minuter att virka, förutsatt, att man inte somnar framför TV,n. Sedan skall lapparna ihopvirkas till längder och därefter skall längderna ihopvirkas till sängtäcket. Så det är bara att räkna ut huru länge det kommer att ta innan mitt sängtäcke är färdigt.

Så här långt har jag sammanfogat....60 färdiga lappar till, som skall sammanfogas. Ibland tänker jag, att det får bli ett litet "fotvärmar" sängtäcke, då man som mest tycker, att man vill ge upp.
Om jag har sabbatsår för att virka ett sängtäcke, så tror jag bestämt, att jag tar ett sabbatsår till...men det har jag ju inte lust med, för nu börjar det nämligen bli mycket spännande saker på gång.
Kram fr Janet

2 kommentarer:

Anonym sa...

1000-kostnär,det är vad du är!
Förvalta dem väl,Janet!

Pia sa...

Vilket arbete??!!!!! Men ack så vackert och värdefullt, när det väl är färdigt!

Man är ju inte precis profet på sitt eget...men hotell, hmmm, Park Hotel i Åbo kunde jag tänka mig. Har haft diverse möten/skolningar där och tycker stämmningen är skön! Kolla www.parkhotelturku.fi eller googla.

Välkommen till Åbo!!!

Kramis!
-Pia-