söndag 6 februari 2011

DRÖMMAR OM ETT VÄXTHUS

I helgen, satt jag och Kari och pratade lite om fortsättningen av renoveringen av huset. Köks entrèn behöver få ett fungerande klädskåp och jag skulle gärna ha en platsbyggd klädförvaring...gärna lite öppen med hyllor för rotting korgar och hela skåpenheten får gärna ha en känsla av vitrappad betong, så att den passar in med resten av huset.
Så kom vi ju in på det där med vår stora balkong och gårds terassen... och jag nämnde, att ett växthus skulle nog vara så härligt att ha. Inte bara för att odla i, utan också, att sitta och njuta i.
Kari nämde, att han har nog gammalt fönsterglas, från gamla hus, som säkert räcker till 10 växthus!! Jag vet ju att han har sina gömmor...och i ett av hans gamla hus...i urskogen, finns sådana ljuvliga gamla fönsterbågar, som man kunde göra vad som helst med. Vänta bara jag åker dit till sportlovet ...och får titta i alla hans förråd.

Snabbt började ju jag rita o planera...och vi har ett perfekt ställe på vår gård, för ett växthus och det är ena gaveln av funkis garaget. Man kunde t.ex skarva i med ett växthus. Saken är bara den, att det får inte bli för "puttefnuttigt" och romantiskt växthus, för att passa med stilen på såväl vårt hus, som vårt garage....men jag älsakr ju det romantiska...
Tänk att på sensommarkvällarna få sitta och njuta där...med lyktor, som brinner, kanske en inomhus fontän och i goda vänners lag äta ngt gott...

Tja... vi får se vad drömmarna för med sig... men jag tänker, att jag redan sitter där...känner riktigt känslan och sänder mina positiva tankar till universum, så skall vi se vad de för med sig...
Borde laga mig en ny plansch, på vilken jag klistrar in bilder och texter på mina drömmar, plus ett foto på mig själv. Min senaste gjorda plansch, hade ett funkishus och jag satt i en ny bil... blev det sant ...vad tror ni ?
Kram fr Janet

2 kommentarer:

Kari sa...

Så snabbt...
så fina...
känslor och tankar till universum
tack

Pia sa...

Åååh, ett "växthus"!!! Ett växthus för kafferep, grillmat mm! Jag började bygga en pergola, helt själv - utan lov varken av staden eller mannen (men måste ju nog ha honom, och grannen likaså, till hjälp, så tala om HELT SJÄLV...heh). Men, då jag aldrig kan sluta i tid, så slog jag gamla fönster, som jag fått av min bror, fast i stommen och allt möjligt annat...så namnet blev till slut perVola (bilder finns på bloggen)!

Lycka till med ert! Bara snön försvinner!

Kramis!
-Pia-

ps. 1000 tack för dina goda, fina råd!!!!!!!!!!!