torsdag 17 februari 2011

EN NJUTBAR DAG

Vem skulle tacka nej till en helkropps peeling och massage i 90 minuter, gratis?
Ja, inte jag i varje fall.
Till först forstod jag inte riktigt, då min Face Book vän...och vän förstås annars också, ringde mig igår kväll och förklarade, att det var lite bråttomt. I morgon skulle det nämligen vara ngn examensprov för Kosmetolog studerande på Kosmetologlinjen i Optima och kvinnan ifråga, som skulle medvara och få gratis behandling hade insjuknat och hade ingen möjlighet att vara där. Ville jag ha en gratis behandling, frågade hon? Naturligtvis kunde jag tänka mig det :)
Sagt och gjort...så idag infann jag mig på Kosmetolog linjen, som examens modell.

Vilken njutning det var...och oj vad duktiga eleverna är. Hon som behandlade mig, fick mig att somna in, flere gånger om....kändes nästan lite pinsamt, för jag vet ju att jag kan dra en och annan "timmerstock"..men hon svarade vänligt, att nej då, hon hade inte hört att jag snarkat..konstigt jag tyckte nog, att jag hörde mig själv.
Rödbrusiga och lugna till mods, nästan lite "borta på loftet" var vi 5 damer efter drygt en och en halv timme....men ack sååå skönt det var!
Här är lite bilder från ett av utrymmen på Kosmetologavdelning där de duktigt studerande flickorna ställer i ordning, för dagens examens prov.
Jag kommer säkert snart igen...det kan jag lova!
Så ännu...tack min vän, som kom att tänka på mig, då denna eftermiddag, skulle "bortges".
Kram fr Janet

1 kommentar:

Mina händers verk- Mary sa...

Skönt!! Det var roligt att du fick njuta för "hela pengen"!!!/ Mary