onsdag 18 januari 2012

DET BOR EN ÄNGEL I MITT RUM

I mitt sovrumsfönster hänger dessa änglavingar, som jag inhandlade som Julprydnad....fast de skall få fortsätta hänga där, för varje morgon då jag stiger upp och varje kväll, då jag går till sängs tittar jag mot fönstret och blir påmind om änglarna runtomkring oss och våra skyddsänglar. På något sätt känner jag lugn och ro, då jag betraktar dem....och tänker, det bor en ängel i mitt rum...som är en av de absolut vackraste låtarna, som Eva Dahlgren gjort.


I vinterträdgården är mina blommor precis lika vackra, som för ett år sedan. Ibland är det skönt med siden blommor, de står sig liksom, behöver bara dammas, då och då. Varför de passar mig så bra? Jo, lyckas man ta död på kanariska palmer, som skall tåla mega torka, så är nog konstgjort det bästa alternativet.


En av mina andra favoriter i fönstret i vinterträdgården, är detta par. Pojken är lite stött i näsan, men vänder man den i rätt vinkel så syns det knappt. Tycker att det gör inget fast det är lite skavanker, det hör ju åldern till, liksom med oss människor också.

Som ni ser, ni som bor på sydligare breddgrader och läser min blogg, så har vi ordentligt vinter ute just nu. Visst är det vitt och vackert...fast jag längtar till vårsolen och takdropp...

Kram fr Janet

Inga kommentarer: