måndag 30 januari 2012

I VÅR TRÄDGÅRD

Är det ngn annan, som redan plockat fram trädgårdsmöblerna, som vi? Nej, tänkte väl det...och alla har säkert sina snyggt inne i förråd under vintern...men inte jag...jo en del av trädgårdsmöblemangen är i förrådet, men fick inte riktigt allting inklämnt dit. Egentligen tycker jag att däcksstolarna, ser riktigt mjuka ut med all snö på och vill inte ens putsa bort snön av dem. I vilket skick de är då våren kommer, är en annan femma, för denna sommar blev de reparerade ett antal gånger och konstaterade också, att virket var rätt dåligt på en del ställen.


På vår terass finns dessa spanska metallmöbler, som i min ungdom var mina första trädgårdsmöbler, som jag köpte. Året var 1982!!! Kostade skjortan på den tiden, men har klarat sig genom ur och skur, sommar och vinter och inte ändrat knappt ett dugg...bara lite mattare i den vita färgen.
Särskilt idag, med en morgontemperatur ute på -23 grader,  känns det väldigt avlägset, att man skall sitta på terassen och njuta igen... och tankarna går till barndoms sången "Än är det vinter kvar, säger mor"... och det är det.
....men visst har det blivit betydligt ljusare och längre dagar nu?

Krama om och värm varandra i vinterkylan!
Kram fr Janet

Inga kommentarer: