söndag 8 juli 2012

FÖRLOVNINGSFESTEN

Dottern Olivia och hennes pojkvän Philip, överraskade ju oss till midsommaren med att förlova sig. I går höll vi en förlovningsfest för dem hemma hos oss. Tiden var lite knapp, eftersom Philip skall börja sin militärtjänstgöring i morgon.
 Härliga blomsterarrangemang uppvaktades de med och på hela min stora flygel, som fungerade som presentbord, var det överfyllt med presenter. Så mycket fina saker fick de, som behövs, för att bilda sitt första hem.

Taffelpianot fick fungera som serverinsbord av saltsaker, ss kallrökt lax/romkräm wraps, skink/ost/gurksallads wraps, malaxlimpa med kallrökt lax och rågbrödskex med "gubbröra". Oj vad gott det var!


 Här är dagens värdinnor, Philpis mamma, Carina och jag. Vi hade båda hjälpts åt, att laga godbitarna och det kan ju inte bli annat än bra, då både Carina och Philip är kockar :) Detta var "socker bordet", med 2 stora jordgubbstårtor, torrkakor, småbröd och karameller.
 Lika som bär var dessa små gäster, min kusins flickor Sofia och Lovisa...och fråga mig inte vem som är vem, för det  har jag inte lärt mig ännu.
...och kan ni fatta...inte ett enda vettigt kort hann vi ta av förlovningsparet, men Philips syster lär skall ha fångat dem på bild....men så går det, då det är närmare 30 grader och svetten rinner...
Gräddtårta har vi kvar...wraps har vi kvar, men nu orkar vi inte äta mera... Jag har alltid en förmåga, att laga för stora mängder, men vad gör det. Huvudsaken att alla blev mätta i magen.

Kvällen avslutades med ett härligt besök...med mera spännande nyheter, nästan så att jag dånar av...Psss kan bara säga att det är som en kärlekssaga...och sååå hemligt ännu :)

Hoppas ni haft en fin helg...njutit av värme, det har vi minsann fått.

Kram fr Janet

Inga kommentarer: