onsdag 25 juli 2012

LOPPISFYND

Huru många ljusstakar, lampetter och kandelabrar jag har täcks jag inte säga, men många är de. Därför frågade nog Kari på Gammaldags Torg i lördags, om jag verkligen behöver ett par till...men då jag är så svag, för vackra ljusstakar. 
Dessa två, över 40 cm höga tennljusstakar i barockstil, blev mina för en sådan liten penningsumma, så det är onödigt att ens nämna den. Tunga som sjutton, är de...och vill jag inte ha dem som ljusstakar, så fungerar de säkert utmärkt, som hantlar...men naturligtvis har jag en plats för dem. Så fort jag får mitt nyanskaffade soffbord målat svart till vinterträdgården, så skall de få pryda det. Passar bra med gråa ljusstakar där, eftersom golvet går i svart/grått/vitt stjärmönster.

Så hittade jag en söt liten pick nick korg, från kanske 60-talet? Åtminstone det brunrutiga innertyget, tycks vara från den tiden. Hela 5 euro betalade jag för den.
Kanske den får bli en förvaringskorg på något bord eller skåp, eller så följer den med på någon pick nick någon varm sommadag. Korgen saknade tallrikar och bestick, men det är ju inte så svåra att hitta... Fast nu måste jag säga, att jag verkligen ångrar, att jag sålde bort min oranga Fiskamin sevis, från Fiskars. Den skulle ju ha passat rätt bra i denna korg.

Några Timo Sarpanevas, Kekkeri snaps glas hittade jag också, som jag fick kompletterat till min samling.

Rosor, rosor...kunde bara inte motstå, att köpa mig en bukett på 20 stycken, inte då summan var 1,95 för tio rosor...fast de inhandlades inte på lopptorget eller Gammaldags torg, nej de köpte jag i en av stadens butiker. Så i väntan på att mina egna rosor skall börja blomma där ute, så går jag här inne och doftar på dessa.

Ha så Gott!
Kram fr Janet

Inga kommentarer: