onsdag 25 juli 2012

TWENTY YEARS AGO

Egentligen är det 20 år och en dag sedan, mitt första barn, Juliana, kom till världen, men vi firar henne ikväll med tårta och annat gott. Fast skall erkännas, att mor varit lite "lat" denna gång och anlitat andra, dvs butiken som bakat. 
Att få barn första gången i sitt liv....visst är det en speciell känsla? Visst har alla de fyra gånger jag fått barn varit magiska och inte den ena förlossningen den andra lik.
Denna första gång, dvs 24 juli 1992, efter 23 timmars kämpande och en natt, som det verkligen var kaos på Malmskas BB, kom Juliana till världen. På vårt lilla BB, var vi 5 st, som födde samtidigt och det är mycket, för extra personal ringdes efter. Minns då mamma nummer 5 kom in, som redan besökt BB 4 ggr tidigare (tror jag), så sade barnmorskan "Måste du komma just i natt"? Nå inget illa menat, de var ju bekanta. Av mig frågade barnmorskan en gång under natten, "Kan du vänta lite"?, för de föder i familjerummet just nu. Som snäll förstföderska, svarade jag "Ja", men då de en halv timme senare, frågades samma sak var nog mitt svar lite annorlunda..." Näää, ni lämnar ej rummet!" och barnmorskan förstod, att jag menade vad jag sade.
Lite före 03 på natten föddes hon, min första dotter och med ett hår, som t.o.m läkaren sade att han aldrig tror att han sett en baby med så mycket hår. Kunde verkligen satt rosett i hennes hår. 
Här kommer några bilder från moderslycka till barnkalas.

Hemkommmen från BB.

Juliana 3 veckor gammal och se hur mycket hår hon har.


På dessa foton är Juliana 1 år .

 Barnkalas ordnades i massor. Har man 3 flickor och en pojke...tripp, trapp, trull..så har man hållit ett och annat barnkalas. Ställt till lekar, skattjakter, maskerader... Pyntat huset med ballonger, haft godis mete...
Detta kort är taget från huset där vi bodde, då barnen var småa. Juliana fyllde 9 år.


...och 20 år senare.
Jag önskar dig, Juliana en riktigt fin dag och ikväll firar vi dig, som vanligt!

Kram fr Janet

Inga kommentarer: