torsdag 25 juli 2013

A TASTE OF FRANCE

På morgonen begav vi oss, jag och min son Vincent, in till stan för att titta om man kunde hitta ett och annat från det Europeiska Mattorget, att handla.
 Oliver i mängder...frestande...

 Kryddor...där skall jag först kolla upp vad, som behövs till mitt Shawarma recept, en gudomlig kötträtt, som skall göras med 9 olika kryddor....och sedan se vad jag kan få tag på här.

 Eftersom morgonen redan bjöd på härlig sommarvärme, svalkade vi oss med Italiensk Mjukglass, blåbär...så god!

 Den trevliga försäljaren vid de Franska ostarna bjöd på rejäla smakbitar...

 Älskar ostar, så självklart blev det några stycken, som hamnade i shoppingväskan.

 Nygräddade baguetter...så goda!

Så åkte vi hem, med en bil som doftade som ett bageri, för att ha en lunch med en liten "taste of france"...bara ett gott rödvin som fattades, men det fick bli mineralvatten istället...det var ju ändå förmiddag :)

Kram fr Janet

Inga kommentarer: