tisdag 30 juli 2013

FÖR BARA 12,50 ST!

Igår då vi mot midnatt körde hem i störtregnet från Vasa, så satt vi också och pratade om vad för saker, som skulle vara trevligt i lägenheten. Olivia sade, Åh vad jag skulle vilja ha ett tjockt duntäcke till min nya säng...skulle vara så skönt på vintern! Ja det skulle jag också vilja ha upp till vinden, svarade jag...Men är de inte dyra undrade dottern?
Det beror ju alltid på kvaliten och tjockleken, men sade också, att så här års brukar man kunna fynda duntäcken.
Jag hör till dem som alltid vill ha svalt i sovrummet, vädra innan läggdags...sova med balkongdörren öppen hela somrarna...men fastän jag vill ha sval temperatur i sovrummet på vintern, så vill jag ha tjocka bamsiga täcken, med lite tyngd i...och kanske ngn mjuk gosig pläd ännu ovanpå.

Åkte till Jysk (nu gör jag reklam :) ) idag för att titta på korgar & krukor...och kom ihåg duntäckes avdelningen. Stod nog lite och gapade, då det stod 15 €, på priset för ett riktigt tjockt duntäcke...så jag frågade mannen i kassan om priset stämde...Nej, sade han det gör det inte (typiskt, tänkte jag)...de kostar 12,50 fick jag strax efter till svar.
Slog naturligtvis till och köpte åt Olivia och åt oss till dubbelsängen.
Vilken tur vi hade...brukar somliga säga...andra säger "Law of Attraction".

Kram fr Janet

Inga kommentarer: