måndag 29 juli 2013

LÅNGWEEKEND PÅ SPAHOTELL

Sitter och funderar vilket av spa eller badhotellen jag skall boka en höstweekend till...en sådan där weekend, då man får bli lite ompysslad, få massage, bada och njuta innan vi tar den riktiga hösten.

Saimaa badhotell med härlig gammal byggnad...men lite långt dit, då vi alltid har den där tidsbristen.


Tammerfors...ja om vi bokar så länge Särkäniemimi är öppet och tar med två "vilda" pojkar, som vill åka på alla attraktioner och jag som bara vågar på spöktåget (har höjdskräck) går och vandrar hela dagen på området...eller så kan jag ju vandra på Ikea.





Vackra Nådendahl med sitt Spa hotell...på ngt sätt är det mest lockande, men Mumindalen hoppar jag över...den är ju ändå stängd vid denna årstid. Jag tror det får bli Nådendahl Spa, så får jag för en gångs skull använda ebjudandet vi fick...fast Kari fick ett lite bättre erbjudande...gratis en vecka till Spanien för 2...dit kunde jag tänka mig att åka lite senare :)
...men , men först skall vi ta denna dag till ända. Det skall packas det första flyttlasset till Olivias lägenhet i Vasa...så snart åker vi iväg. Jag bär väl nog bara ngn stol, för tyngre saker överlåter jag åt ngn annan att bära.

Ha en skön ny vecka, alla läsare...och njut av det uppfriskande regnet, det kommer solskensdagar ännu :)

Kram fr Janet



Inga kommentarer: