måndag 22 juli 2013

JAKOBS DAGAR OCH LOPPTORG

Lopptorget är ju något som jag har svårt att hålla mig ifrån. I den kalla blåsten traskade jag och dottern Olivia runt, för att se om vi kunde hitta ngt fynd till hennes första lägenhet i Vasa. Alltid är det ju ngt som fastnar i handen...men behöver man alla dessa prylar?
 Självklart behövera man denna manick, så bakande som jag är av mig. Nåja...det där med bakandet är nog mera att jag så gärna skulle baka mitt eget bröd oftare än jag gör, men det kan ju bli lite roligare nu :)
En gammal, men i väldigt gott skick, flanellskjorta hittade jag också....och den vet jag redan vem som tar den till sitt nattlinne... 2 euro st. blev inköpen.


 Picknickkorg är kanske inte det första man tänker på denna kalla julidag...och till råga på allt köpte jag ju en i fjol också, men den saknade porslin. Så nu föll jag för frestelsen och betalade 15 €, för denna gulliga picknickkorg. Bara att invänta, att man kan tillbringa en dag på stranden :)

 Dottern hittade en stor fin, tjock, naturvit matta till sin lägenhet för en struntsumma...precis en sådan, som hon velat ha. En gammaldags ljuslykta för 5 € och en gammal rostig plåtbricka, för 2 €, som skall få sig en omgång med svart spraymålning.

Vita skira handskar för 1 €...ett måste, men de behöver jag faktiskt på mötena jag går på varannan vecka på höst och vårterminen.
Efter en timmes vandring sade dock ryggen min stopp och det var med nöd och näppe, som jag klarade av att ta det lilla trappsteget in i stadens nya mysiga butik Centrum, för att inhandla en födelsedagspresent. Så mysig butik och så varm och go personal, besök den om ni inte gjort det. Viktigt att vår stad får nya specialbutiker!
Om inte ryggen är alltför besvärlig, så blir det en tur till staden ikväll också...och förhoppningsvis håller sig regnet låååångt borta.

Kram fr Janet

Inga kommentarer: