torsdag 9 juni 2011

BESÖK FRÅN KANADA

Ibland kan livet vara förunderligt.
Egentligen hade jag rätt länge tänkt gå med i Facebook, men det hade inte blivit av...och mina barn, de sa ju naturligtvis, "Mamma du måste ju gå med i Facebook, då till och med mormor är med". Sagt och gjort...och det är en sak, som jag aldrig ångrar. För där fick jag vetskap om släkt, som jag aldrig träffat och hittade min underbart glada små kusin ( som vi säger i Finland, second cusine) Donna, från Vancouver i Kanada. Samma ålder är vi båda (hemligt :)) och mycket gemensamt har vi också, som att vi t.ex båda gillar inredning och att virka.
Så ville det sig så väl, att hon denna sommar beslutit, att komma till Jakobstad , f.a hälsa på. Så igår träffades vi för första gången i vårt liv och med på resan har hon också sin charmiga son Colin. Här sitter vi samlade hos oss och i den enorma hetta, + 30, försöker vi svalka oss med kaffe!! Nåja, vi åt ju glass också.

Till min stora glädje hade hon med 2 st Inredningstidningar, som man inte hittar här. Jag har mången gång tänkt, att just Romantic Homes, skulle jag vilja läsa, för många av bloggarna från USA, som jag läser nämner om den. Helt underbar romantisk inredning finns i den.


Dessa tidningar gjorde ju i sin tur, att jag hittade intressanta web sidor, shops och bloggar. Här är en underbar blogg, som jag med all säkerhet kommer att läsa, Country French Antiques.
Dessa bilder är från en shop i USA, som jag hittade för en tid sedan...men kan inte hitta info om vilken det var...fastän jag letat i ngn timme efter var jag sparat informationen. Lovar att ge er länken till den, så fort, som jag hittat det, för det var en helt underbar shop med många inspirerande bilder.

Som jag tidigare nämnt, så kommer jag att ha en tävling på min blogg, då jag uppnått 20.000 läsare...och det har jag NU!
Så håll utkik, de närmast dagarna, för nu planerar jag tävlingen vilken publiceras om ngr dagar!
Ha en skön varm dag, mina vänner...och njut av värmen...och kom ihåg, att dricka massor!

Kram fr Janet

Inga kommentarer: