tisdag 14 juni 2011

MORMORS SOMMARSTUGA

Egentligen är det ju min mors sommarstuga, men eftersom hon är mormor åt mina barn, så pratar vi om Mormors stuga.
Uppe på berget rätt högt över havet med utsikt över solnedgången ligger den lilla stugan, bestående av Vardagsrum/matsal, litet litet sovrum, litet litet kök, glasveranda och en kvist.
Ibland har min mamma kallats för "Tant Blå"....


Från matsals bordet är utsikten denna. Sommarkvällarna är rätt sköna uppe på berget, för av ngn anledning hittar inte myggen lika bra hit upp.
Soffhörnan i vardagsrummet går naturligtvis i blått...och även tavlorna matchar.

I det lilla köket lyser alltid solen...för det går i gula färgtoner.
Lilla kvisten mot havet går i rött och blått.
Verandan är en mix av gamla möbler från min mormor och morfars hus. Verandan är en tillbyggnad, sedan ngr år tillbaka och fungerar också, som gäst rum. Väggarna är meningen att de skulle målas i en ljus färgton...nästa sommar. Nästa sommar kom...och de förblev fortfarande omålade....men kanske ngn sommar, händer det.

Så här sitter vi på sommarkvällarna och njuter, på cognacs verandan, som vi brukar skämtsamt säga...tittar på solnedgången i havet och tycker, att detta är livet.

Kram fr Janet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Åhhh,ja tror ja dööör...
UNDERBART!Supermysigt och såå härligt.Fina bilder! Ja-a, jag får drömma vidare.Ingen lottovinst i helgen :D Men jag har ju inte hittat nåt objekt att sats på ännu heller.Blev lite i tagen av allt "villa-drömmande", så jag började riva tapeter i barnens lekstuga.Nu ska det bli nya tapeter och möblerna målas.Så en liten "stuga" äger jag/barnen iallafall.Nu ska jag titta på bilderna engång till./nina

janets home & decoration sa...

Tack Nina :)
Det är ju min mammas smak...och så är det också man tager vad man haver...och lite stylar om f.a få det att passa.
Jo, lekstuga har jag på villa tomten...och i den brukar barnen övernatta...så många gånger har vi prtata om att inredan den, med små väggfast sängar, få se vad det blir...eller vad man hinner :)