torsdag 26 april 2012

ATT PIGGA UPP SIG

Somliga kör med dagens Outfit och jag kan snart börja lägga rubriker, som Dagens blomma. Nästan så att jag tänkte idag, att jag köper mig en blomma varje dag, ända tills solen vill visa sig igen, för att pigga upp mig och få lite sommar känsla inne i huset och inne i mig själv... för på utsidan känns nog vår och sommarkänslan rätt långt borta en dag som denna. Att det orkar vara mulet och grått...

Så dagens blomma blev en azalea...huru den nu sedan skall klara min skötsel är en annan femma. Vet ju precis huru den skall skötas, den är ju ganska svår med vattningen, men förhoppningsvis står den sig längre än en tulpanbukett.

Dottern, hemkommen från Paris resan fyllde en skål med härligt syrliga, mjuka fruktkarameller...farligt, farligt för vikten...men ngr stycken kan väl man alltid få ta.
Vad har ni piggat upp er med i regnrusket?

Kram fr Janet

Inga kommentarer: