fredag 27 april 2012

DAGENS BLOMMA


Ja, ja..jag skrev ju det igår...att snart kan jag börja skriva, som rubrik "Dagens Blomma". Idag blev det 2 st vita små krukrosor, som jag placerade i en gammal "spolstola", som vi på dialekt brukar säga. Spolstolan är från sekelskiftet och den har jag placerad på min morfars fars gamla klaffbyrå.

Bakom blommorna skymtar 3 dockor och bredvid blommorna finns en gammal piprökande gubbe, som är från min farmor och farfars hem. Pipgubben är Kupittan Savens tillverkning och troligtvis har det varit tänkt att man skall ställa sina pipor i den eftersom den är som en kruka, ihålig alltså. Ovanföre klaffbyrån hänger ett barnporträtt från sekelskiftet.
Nu skall jag ta blomköpningspaus, men detta var också en grå, trist och regnig dag, som behövdes piggas upp.

Kram fr Janet

Inga kommentarer: