onsdag 4 april 2012

SILVERSMIDE

Silversmides kursen börjar gå mot sitt slut, för detta år och som även var mitt första år. Eftersom ryggen kändes en gnutta bättre ikväll, så beslöt jag mig för att gå på kursen...om bara för en timme, så att jag kunde få mitt armband färdigt, som jag jobbat med, så många timmar. 

 Det började med en platt silverbit, som hamrades, böjdes, filades, sandpapprades osv.

 Det började med en silversked, som också hamrades och böjdes...

 Av min far fick jag en sten, Hovlit, som han hade slipat, vilken jag infattade i silver och som sedan löddes fast i silverarmbandet...och så blev slutresultatet så här.

 Ringen fick min dotter, då hon fyllde 18 år...och armbandet...det blev mitt och jag har på känn, att jag kommer att bära det många gånger.

En jätte trevlig och inspirerande kurs är till ända, men i nästa år blir det garanterat fortsättning och jo, anskaffning av ett större smyckeskrin blir väl ett måste.
Nu skall min rygg få vila resten av kvällen...

Kram fr Janet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så duktig! Du bara "måste" fortsätta med detta. Det sitter i dgi. Arv! Ha en Glad Påsk, och tar hand om ryggen. Mvh, Jujunin

janets home & decoration sa...

Tack snälla :)...jag är ju bara en nybörjare, men måste medge, att nog är det kul...och jo, jag försöker tänka på ryggen också... Ha en bra Påsk, du med Jujunin, Kram Janet