söndag 29 april 2012

GOODBYE TIILL PLASTKASSAR


Med fyra tonåringar i huset, så blir det en hel del mat som skall bäras hem...och plastpåsarna från matbutikerna blir så många, att man nästan drunknar i dem. Fula är de och allt annat än ekologiska. Dessutom skall man betala för dem, fast man är gratis reklamspridare åt sin matbutik. För min del blir det ungefär en årssumma på närmare 100 € i plaspåsar. Nu är det slut på det! Vivans söta Eco Freindly Bags är något, som härefter alltid finns i min handväska. Finns i mängder av färger...för allas smaker. Superstarka...och sväljer massor av mat.

Detta är vad som rymdes i mina två eco friedly bags...och då var de ej ens fulla med mat.


Så här småa blir de, då man rullar ihop dem. Perfekt för handväskan!

Nu skall jag bara skaffa mig 2 st till, som alltid skall finnas i bilen. Vill ni själva skippa plastpåsar, Köp från Vivan Bags, dessa söta Eco Friendly Bags.

Kram fr Janet


Inga kommentarer: