fredag 9 augusti 2013

DET VAR VACKRARE FÖRR


Just nu är jag på jakt efter vackra gamla reseväskor, kappsäckar eller riktigt bamsiga koffertar....och som vanligt, är ju detta ngt, som ej är så lätt att hitta...men har fått för mig, att jag skulle vilja ha ngr sådana i min inredning och också till ett skilt ändamål i min business.


Dessa tre är dock nya, men tillverkade enligt gamla modeller, men rätt dyra i inköp...och fastän de är gjorda med en gammal patina, så är det ändå inte detsamma, som antika eller vintage kappsäckar.



 Amerika trunkar var nästan sådana saker som man inte ville köpa in, då jag hade antikhandel...men visst har jag haft en del av dem också, men de är sålda för åratal sedan...att jag ångrar det nu. Kunde ju ha sparat en, i varjefall...en med en vackert tapetserad insida. Så om ngn har en på lager..hör av er!


 Men detta är kofferten som jag suktar efter...giganten inom resekappsäckar/koffertar...en på stående med klädgaljar inuti och små härliga lådor.. Så som den i bilden här nere, en Louis Vuitton koffert från tidigt 1900 tal, men såå väldans dyr, så den kan man bara drömma om...



 Finns även nytillverkade koffertar på marknaden, men kan tänka mig vad priset på de skulle vara (har ej vågat titta), men lite "själslösa" är de.



Rese toalettbord, även det helt underbart...men , men skall man slarva dessa bjässar med på en resa, så får man nog ha ngr bärare också, eller en megastor bil...men som sagt, det är inte till det som jag skall ha dem. Har en stor reskoffert på gång på en auktion nu...en medelstor, men med klädgalgar och små lådor, så jag hoppas på tur :)



Denna lilla barnkappsäck, är den enda jag har just nu...måste ju bara visa den för er. Lite sliten och ett märke av ngn klisterbild, som jag skall försöka skrapa bort, men min egen lilla favorit kappsäck, som jag stolt, själv bar med mig på tågresorna ner till farmor och farfar, då jag var 4-5 års åldern. Pappa och mamma hade ju en likadann, fast modell stor, så självklart att jag skulle ha min egen för dock kläderna.

Kram fr Janet

Inga kommentarer: