söndag 8 maj 2011

MORSDAG



Idag har vi i Finland firat Morsdag. För mig blev det lite "tårta på tårta" kan man gott säga, eftersom det råkade även vara min födelsedag i onsdags. Nåja, vid denna ålder firar man väl inte så mycket och jag måste faktiskt säga, att jag till och med har haft påminnelse på telefonen ngn gång för att inte glömma bort mig själv.

Men barnen glömmer ej...och på onsdag morgon väcktes jag av att de kom upptassande till sovrummet och sjöng "Ja må hon leva"...uppvaktade mig med blommor och presentkort. Gulliga är de och kvällens middag skötte de också om, så att jag bara fick ta det lugnt.

...och rosor, rosor, det vet ju Kari att jag älskar.

På morsdag blev det istället tårta, dvs. årets första jordgubbstårta. Dock inte inhemska jordgubbar, utan spanska. Inte lika goda, som våra jordgubbar, men i brist på annat så gick också det.


Jag hoppas ni alla haft en riktigt skön Morsdag!


Kram fr Janet

Inga kommentarer: