söndag 29 maj 2011

FREDAGS SHOPPING I KOKKOLA

Efter att i två helger i sträck, haft Camilla Norrback Outlet försäljningar hos mig, så kände jag att jag behöver lite avkoppling med min bästa vän i Kokkola. Vi har varit vänner i snart 30 år och vi har alltid så roligt tillsammans. Vi är så där fnittrigt småtokiga och ibland kan vi nog nästan uppföra oss som tonårs tjejer. Fast vi kan också sitta ner och ha de mest djupa diskussioner... vi finns också där för varandra i vått och torrt och vi kan prata om precis allt med varandra, mao det är den där kompisen, som alltid finns där, i glädje som i sorg och visst är det helt underbart, att ha en sådan vän.
Så jag visste att vi skulle få en bra dag, som vanligt tillsammans. Dessutom brukar jag alltid ta bussen till Kokkola, för då Kari kommer körande från Oulu på fredags eftermiddagen eller kvällskvisten, så stannar han och plockar upp mig där.

Vilken kvinna har ej många väskor, förklarade jag för Kari, då han förbryllat skakade på huvudet åt ett väsk köp till... men kunde inte motstå denna passligt stora väska i ngt bastliknande material och i en dämpad lila färg och på rea för 10 €.

Skor var ngt jag egentligen var på jakt efter och då jag precis gett upp hoppet, så hittade jag dessa. Inte det lättaste, att hitta skor eller sandaler, som har klack, är stadiga och bekväma på foten, passar med byxor som klänning och ser bra ut och har ett vettigt pris. Nåja billigare skor har jag köpt, men kände genast, att dessa kommer att användas tills de faller av foten.



Efter att ha sprungiti en massa butiker...glömt lite sko påsar här och där, varit med om brandalarm i köpcentret och uppmaning om att alla kunder skulle lämna det, så blev det en god salladslunch, som lyxades till med en liten flaska champagne. Oj vad en sallad kan bli god tillsammans med en sådan dryck... en liten vardags lyx, som man borde unna sig oftare...


Kram fr Janet


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Väskan var jättefin! Var har du hittat den? :) Fanns den i andra färger?
Som jag sagt tidigare:köper många och har massor. Hälsar Nina

janets home & decoration sa...

Köpte den på Alexi. Tyvärr var det sista och den var -50%, men fick ytterligare ner priset, eftersom jag tyckte att den blivit lite blekt av solen. Det fanns ännu 1 eller 2 i en lime grön färg...
Visst är det härligt med väskor :)
Kram fr Janet