söndag 22 maj 2011

OVANLIGA TRÄDGÅRDSMÖBLER

Ja, det kan man verkligen säga, att de är ovanliga. Ingenting man ser här på gårdsplanerna, men ack så tjusiga och speciella. Jag är ju ändå mera för de romantiska gammaldags trädgårdsmöblerna, men egentligen passar de inte riktigt ihop med vårt funkishus, men det struntar jag i. Jag har ändå en gammaldags järnsoffa under äppelträden och solstolar i amerikansk stil.

Fast medge, att visst skulle det vara skönt att kast sig i en sådan här jätte soffa eller "cocoon" en varm sommardag med en bra bok och en svalkande drink. Med en lätt draperi före öppningen, så kunde man t.o.m sova i den på den varmaste sommarnatten.




Golvlampor, som är för utomhusbruk är hårt på kommande. De har man även sett i inredningsprogrammet Bygglov. Det är ngt som jag gärna skulle vilja hitta till vår balkong, eller terass, men tyvärr har jag ej sett dem i ngn finsk butik ännu.


Här är också en riktigt trevlig variant på trädgårdssoffa, med suflett.



En lite annorlunda solstol vid poolkanten... för den som har en sådan? Ja, dit hör inte jag. Konstaterade att huset i bakgrunden påminner rätt mycket om vårt med dörrarna till terassen. Bolltuijor i kruka har jag också, som klarat sig över vintern..hör och häpnad.


Vad tycker ni om denna solstol, för två? Lite speciell den med, eller hur? Kanske jag kunde skicka Kari ut i skogen, för att leta efter ngt snedvuxet gammalt stort träd, som han kunde såga ner...

Efter en skön solig söndag, nu mellan hägg och syren, så blir det lätt att man börjar tänka på alla de sköna stunderna ute på gården i sommar...och då börjar förståss ideerna i huvudet rulla igen. Man vill ju alltid så mycket inför sommar säsongen, göra det mysigt, plantera, ha garden partys osv... men alla funderingar på trädgård, som man har, så bör jag ju också tänka på vem som skall sköta den? Jag har fullt sjå med att få gräsmattan klippt :)


Hoppas ni haft en skön söndag!


Kram fr Janet

Inga kommentarer: