söndag 28 augusti 2011

VENETIANSK AFTON


Marmelad är kanske inget som man förknippar med Veneziaden, men måste ta ett foto av mina Marmelad burkar. Inte heller anser jag mig vara ngn Madame, men eftersom mitt företag heter Madame & Mademoiselle, så fick burkarna en etikett, som det står Madame`s Marmelad på.
Det är så här, som jag skulle vilja att alla sylt burkar såg ut i skafferiet nere i källaren....men tiden räcker inte alltid till, att pyssla så här.


Så har vi firat Venetiansk afton, eller Villa avslutning, som vi också kallar det här i Österbotten. Alla har fest ut på sina sommarstugor, tänder brasor och färgranna lyktor och skjuter raketer hela kvällen....och så äter vi gott. Det är vårt sätt, att ta farväl av sommaren och ta emot hösten.

Vi bor ju ett stenkast från Gamla Hamns viken, så vi beslöt att stanna hemma i år och ha en liten kräftskiva med familjen...inte allas favorit meny, men vi skrattade gott, då tonåringarna för första gången skulle skala kräftor...

Färgranna ljuslyktor hade vi tänt på den lilla muren framför vårt hus... lekte lite med kameran och så blev det en sådan här bild.

Svårt var det att få en bra bild på raketerna...har nämligen inte ännu fått ihop den där tiden, för att sätta mig ner och läsa bruksanvisningen till min kamera och inte heller boken om hur man tar fina bilder...så det blir som det blir :)

Vi vandrade ner till stranden strax före midnatt... vilken härlig värme det var. Helt underbart ljumt i luften och det bästa av allt, inte en enda mygga.
Jag hoppas ni alla veneziad firare haft en riktigt skön helg!

Kram fr Janet

Inga kommentarer: