fredag 25 mars 2011

INREDNINGS INSPIRATION

Solen lyser, igen en dag...och visst är det härligt då våren återvänder. Dessutom ändrar vi ju till sommartid, detta veckoslut. Nu då det våras får man ju också, sådant "kli i fingrarna", att göra allt möjligt. I garaget väntar möbler på att bli utlyftade och skrapade och putsade ...och ommålas. Det är just sommarsäsongen, som jag brukar använda, för dessa dammiga arbeten, som passar bäst, att göra utomhus.

Trevliga nya grossist företag, har igen hittats...och spännande nya kontakter knyts. Jag vill ju definitivt hitta sådana inredningssaker och märken, som ingen annan har. Jag tycker själv, att det inte är, så kul, då man går in i den ena butiken efter den andra...och hela tiden samma märken och prylar, som säljs. Värden är ju full av olika märken och miljontals, miljontals grossister, så jag ser ingen orsak till att sälja ngt, som ngn annan säljer.







En sak, som är högt på önskelistan just nu är 2 st bekväma fåtöljer till vinterträdgården. Gärna 2 st bergerer. men det tror jag blir svårt, att hitta. Naturligtvis stilkopior, eftersom jag skall"förstöra" dem och måla om trästommen.
Så var det ju trädgårdsdrömmarna...
På vår bakgård finns ju, planterad av förra ägaren, en häck bestående av cypresser. Hittade denna bild, som jag lätt kan inspireras av, att bygga vidare på det temat....men naturligtvis, med inslag av vita rosor och liljor.
Önskar er mina vänner, ett trevligt veckoslut...och hoppas, att den lovade snöstormen, blåser fort förbi.
Kram fr Janet

Inga kommentarer: