söndag 27 mars 2011

KALAS OCH ÖVERRASKNINGAR

Denna helg har gått i kalasandets tecken. Min son Vincent fyllde 12 år och 10 pojkar skulle komma på kalaset. Så det gällde, att förbereda sig på en ganska livlig och högljudd fredags kväll. Eftersom jag under många år ordnat barnkalas åt Vincents äldre systrar, så kunde man ju tycka, att man har vanan inne....men på ngt sätt blir jag aldrig riktigt van med "pojkkalasen". Ljudnivån är betydligt högre...och det är nog ingen som försiktigt frågar vid bordet "kan jag få mera tårta", för att sedan snyggt torka sig runt munnen med servetten. Pojkar är pojkar och betydligt mera fart runt kalas bordet är det...men visst gick allting bra...och O`boy tårtan är som alltid, väldigt omtyckt. Så fyllde ju Kari år i torsdags, men eftersom han var i Oulu då, så kunde jag ej uppvakta honom. Hela veckan har han jobbat med min bil, som hade ett och annat fel, inför besiktningen, så jag visste att han var rätt sjuk i muskler och ryggen. Jag hade beslutit, att han skulle få en överrasknings kväll, då han kom. Fixade lite godbitar med kallrökt lax, ägg+räkor, samt batong med maasdam ost och svampsallad....och avkyld rosa champagne. Dessutom fick han nästan en timmes ryggmassage med lavendeloja, en olja som är helt underbart avslappnande. ..och visst blev han överraskad, då jag hade gjort så här för honom...kanske mera överraskning och förhoppningsvis mera uppskattning än , att få en jumper fr Dressman igen :) ...men så hade han ju fixat med min bil hela veckan, så lite plåster på såret behövde han ju få. Alla tycker vi ju om, att få bli överraskade, av ngn man har kär, eller hur? Det behöver ej kosta en förmögenhet, utan det är tanken som räknas...och det att man får visa sin uppskattning och pyssla om den man har kär är så viktigt. Vi glömmer så lätt bort sådana saker i all stress, som vardagen för med sig...alla våra måsten, som vi bör hinna med. Därför är det så viktigt, tycker jag...att vi lite överraskar varandra ibland. ...och bilen...jo den gick galant igenom besiktningen. Ha en bra ny vecka, mina vänner...och tyck om varandra... Kram fr Janet

Inga kommentarer: