torsdag 10 mars 2011

ACCESSOARER

Accessoarer är oftast, som vi brukar säga "pricken på I,et". Själv hör jag väl mera till den klassiska typen och klär mig ofta i, det som många uppfattar, som tråkiga färger, svart och vitt. Svarta kläder är inte alltid så smart val , med tanke på att jag har en livlig dalamtiner hund, vilkens envisa korta vita hundhår oftast just placerar sig på mina svarta kläder.

Klassiska pärl halsband, har jag alltid tyckt om...och visst är det enkelt och stiligt med vackra pärlor.

Så var det väskor...
Jag brukar tillsammans med mina tonårs flickor sitta och få oss ett gott skratt på onsdagskvällar, då vi ser på Miljonärsfruar i Hollywood. Jo ni läste helt rätt...jag tittar faktiskt på det programmet...för man får sig ett sådant gott skratt åt vissa smarttänkande blondiner, som gillar Tassels och läppstift.
Det nämndes också i detta program, att "fastän man ej är så bra lagad och känner sig lite shabbig, så är alltid den där chanel väskan en räddare"...man känner sig så fin. då man får slänga sig chanel väskan på axeln, var det ngn som uttryckte sig...och att hela dagen var räddad, bara pga av den snygga väskan.
Blondin eller ej...men nog gör en vacker väska ganska mycket åt hela klädseln. Inte undra på att väsk och sko branchen är en sådan stor säljare.


Här är 2 av mina favorit väskor, som jag nästan får låsa in för tonårs tjejerna. Dock helt i en annan prisklass än Miljonärsfruarna i Hollywoods väskor..inte ens i närheten av de priserna, men lika användbara för det :)
Kram fr Janet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du!

Jag ser också på Hollywood-fruar.Tycker att dom e så roliga och knasiga.Kan även hålla med om väskorna,köper ofta och har många.Samma sak är det med skor.Du har en bra blogg, kollar varje dag om du skrivit något. Me like! Hälsar Nina

janets home & decoration sa...

Hej Nina!
Javisst är Hollywood fruarna knasiga...firar med att dricka champagne, då de hittat sitt favorit läppstift...de borde man ju böra med :)
Vad roligt, att du gillar min blogg...den är ju ändock i utvecklingsskede ännu.
Kram Janet