onsdag 19 januari 2011

ÄKTA ELLER OÄKTA





Jag älskar färska, ljuvligt doftande blommor. Gärna stora buketter, som drar uppmärksamheten till sig, får det vara. Min trädgård får gärna ha blommor, som blommar i olika etapper under sommaren, s.a jag på morgonen kan gå ut och plocka mig en egen bukett. En rosenträdgård, med allt fr klätter rosor till stamrosor och remontterande rosenbuskar.
...och vem hinner sköta den trädgården? Det är ju tillåtet att drömma och lite planteringar skall det nog bli denna försommar. Dock får man vara försiktig med vad man kombinerar med ett funkishus. Jag är ju mera romantikern, som borde ha bott i ett sekelskiftes hus med tinnar, torn och spetsveranda...men nu blev det ett vitt funkishus istället...






Färska blommor är nog det som jag föredrar, men då man gång på gång köper stora buketter och de efter 2 dagar bugar och bockar, då blir jag lite less på det.
Så hittade jag dessa fina sidenblommor och fick en rejäl bukett till ett överkomligt pris. Denna bukett vissnar inte,lite dammig kan den bli och tröttnar jag på den, så är det bara, att slänga in den i garderoben. Man får faktiskt titta ganska noga på nejlikorna f.a se att de är oäkta. Nu skall jag bara på blomvas jakt, inte lätt i en småstad, men vem vet vad jag hittar.
Kram fr Janet

Inga kommentarer: