torsdag 6 januari 2011

Vita Damen



Varje sommar då jag besökte Ekenäs, hade jag en absolut favorit butik som jag som jag gick till, Nyter på Kungsgatan. Det var alltid ett måste, att inhandla ngt därifrån. En sommar fann jag denna byst, tillverkad i Spanien där och var såld.
Nu är det ngr år sedna jag besökt Ekenäs och vet att butiken bytt ägare. Paret som startade Nyter kan man lungt säga, att var före sin tid, då de för 15 år sedan hade sådant sortiment, som ännu i dagens inredningsvärld skulle stå sig bra....men så var ju mannen från Danmark och de hade bott där i många år, vilket syntes bra i deras vackra produkter.

Trettondagshelgen börjar lida mot sitt slut...skönt på ett sätt att vardagen återgår till det normala. Kölden som vi haft så länge, börjar ge med sig och jag hade hela dagen tänkt gå på en promenad...med vad hjälper det att bara tänka, borde få baken upp från soffan.
Jag får skylla på min sticksöm. Har börjat sticka långsockor med flätor och har man aldrig stickat sockor förrut...och då tänker jag på hälen...och är man pedant, så är det ganska petigt och spännande. Första paret är avmaskade och lätt ångpressade...och får duga åt mig, men inte nöjd med hälen...inte alls!
Kanske det lyckas bättre på sockpar nummer 2. Har 3 tonårsflickor, som har satt in beställning, så det är bara att sticka på....


Kram fr Janet

Inga kommentarer: