lördag 15 januari 2011

SENAP OCH SOCKOR





Sista burken av senapen jag tillverkat till Julen öppnas nu. Med andra ord har Primadonnans senap haft åtgång. Hur kom namnet Primadonnan till då...jo, det var så här.
En dag i min antikbutik, kom det en dam in, som vi kan säga är lite speciell...hon tittade sig omkring..och såg mig ej till först. Då hon får syn på mig utbrister hon högt: "Där sitter hon ju, som en Primadonna". Så är det även så, att Kari brukar skämta med mig o kalla mig för Primadonnan, inte f.a jag nu känner mig så....
Sedan har det skämtats om, att jag skulle öppna cafe...och dagens special, skulle vara Primadonnans jungfrubröst ( en bulle med glacyr)och kaffe... man kunde göra huru många tokiga annonser , som helst med Primadonnan i rubriken.
Så, då jag funderade vad jag skulle printa ut för text på min hemmagjorda senap, som också gavs bort som små julpresenter, så blev det ju naturligtvis Primadonnans Dundersenap, eftersom senapen var ganska stark.




Så var det, det här med sockfabriken. Ja inte lär det bli ngn massproduktion på dem, men detta har jag åstadskommit nu. Mina absolut första gången i mitt liv stickade sockor...av mig... Jag har ju sömnad, som min bransch och haft under många år pälsatelje i Jakobstad, så det här med att sticka, var lksom aldrig min grej. Nog har jag skrapat mig i huvudet, vad beträffar hälens tillverkning...och foten blev nog ngt av en "klumpfot"....men par nummer 3...nu vet jag...nu har jag det....nu skall foten bli så vacker, så. Jag har ju 3 döttrar, som har in beställning till mig, så få se huru många par det blir...och min pojk förståss, han vill ju också ha varma sockor, fast utan flätor förståss....men jag måste medge kul är det, att sticka...men mera kul, att virka...och virkning, det har jag hållit på med sedan barnsben.
Kram fr Janet

Inga kommentarer: