fredag 21 januari 2011

ITALIENSK BADRUMSDESIGN

Vårt stora badrum är ju ngt, som man sitter och drömmer om att skall bli färdigt. Eftersom vi inte riktigt vet huru vi exakt vill ha det, så söker man ju efter ideer på såväl nätet, som i inredningstidningar. Sedan om man hittar ngt trevligt, så är det ju bara, att konstatera, att det får man ej tag i här...eller så kostar det en förmögenhet. Bilderna på dessa badrumsinredningar från Italienska Lineatre http://www.lineatre.it/ kan jag just tänka mig, att hör till prisklassen oöverkomligt och för den delen, så skulle de ju inte passa i ett Funkis hus, men ack så tjusiga de är. Lite för pråliga för min smak, men nog kan italenarna!






Vill man riktigt "prinsessa till det", så kan man ju skaffa sig Cinderella inredningen från Etrusca
http://www.etrusca.it/ Glitter och Glamor, för hela slanten..men inte för mig. Kanske tonårstjejens dröm, ifall hon vann på lotto.

Jag får fortsätta leta vidare...och det blir nog mera den stilrena varianten hos oss, men visst får badrummet ha en liten känsla av spa och lyx. Det får gärna bli den där avdelningen i huset, som man kan låsa om sig...krypa ner i ett bubblande skumbad med ett glas champagne...och massor av tända ljus. Där man kan slappna av och tvätta bort veckans stress och efteråt känna sig, som en ny människa... Hmm, jag får drömma om den stunden, ett litet tag till...
Ha ett skönt veckoslut mina vänner!
Kram fr Janet




Inga kommentarer: