onsdag 26 januari 2011

MOR OCH DOTTER DAG

Snart tror ni nog, alla mina vänner, att jag inget annat gör än sitter på cafen...är ut och äter, eller shoppar...men så är det ju inte. Kan medge, att det blivit en del av den sorten på sistone, men mest för att det nu råkat sig så. Behöver också vara ngr andra inlägg på min blogg, än bara inredning och bilder från vårt hem...och eftersom renoveringen har en paus just nu, så passar jag på och gör lite annat.
Dessutom är det inte varje dag, som jag har möjlighet, att gå på cafe med min äldsta dotter Juliana.Så vi beslöt, att ta en eftermiddag tillsammans..och hon avnjöt kaffe stunden med en god bakelse...


Detta avnjöt jag, en sallad... Vågen visar alldeles för mycket nu och så blir man ju bombaderad med alla världens "gåner i vikt" program..snabb banta... i varje tidning. Det hör ju till såhär efter Julhegens kalasande, att bantningsprogrammen skall lanseras.


Till sist, tog vi oss en sväng till Juliana och hennes pojkväns nya lägenhet. De har nämligen blivit sambo fr.o.m i förrgår. Sovrummet började bli rätt färdigt, bara nattduksbord och lampor, som saknades..så jag tog ett foto. Mustig lila färg, riktigt varmt och ombonat hade de lyckats få på 2 dagar. Vänner av vitt är de inte, utan vil ha färg i sitt hem.
En riktig fin lägenhet har de, som de är så glada över.
Kram fr Janet

Inga kommentarer: